Monday, April 5, 2010

Hishamuddin Rais


3 hari lepas aku membeli buku tulisan saudara Hishamuddin Rais a.k.a TukarTiub,yang bertajuk "keganasan,penipuan&internet".Aku kurang arif dengan perjalanan hidup seorang tokoh aktivis yang juga dikenali dengan nama 'Isham' ni,tapi aku terpanggil untuk menulis perihal si 'Isham' ni lepas aku baca sendiri buku serta tulisan2 beliau dalam laman web seperti Malaysiakini & sbgnya.Apa yang aku tahu Bro Isham ni adalah seorang aktivis mahasiswa UM pada tahun 1974,yang mana entah golongan muda mcm aku ni pernah ingat @ tak yang zaman ni lah kebangkitan mahasiswa berdemo untuk golongan petani miskin di Baling,selain itu juga brader ni berada di negara Eropah & Timur Tengah lebih 20 tahun.Bagi golongan reformis @ aktivis seni nama Isham ni mungkin agak 'famous' terutama di kalangan seniman2 'bawah tanah' & juga golongan di Pasar Seni.Kalau berminat nak tau lebih lanjut pasai si 'Isham' ni tanyalah 'Lebai Google'(ni suma ayat Isham) ataupun rajin2 la lawat blog dia http://tukartiub.blogspot.com/

P/S :Kalau2 bro Isham @ geng2 bro 'Isham" ada baca pasal artikel tak lengkap ni,mintak maaf kalau ada kesilapan dari segi fakta dll......

No comments:

Post a Comment